Навіщо обслуговувати велосипедну вилку?

Навіщо обслуговувати вилку? Вилка, як і будь-яка інша частина велосипеда, зношується з часом і вимагає догляду. Багато велосипедистів, що проїхали на вилці, сезон і більше, вважають, що час для її обслуговування ще не настав. І зі словами «у мене Вилка ще не тече і повітря не труїть» продовжують вбивати свою Вилку.

Ми не говоримо зараз про дешевий сегмент вилок ( ZOOM, RST, RS Suntour і т.д.)

Ця стаття про вилки Rock Shox , FOX, DT Swiss.

У посібнику користувача (user manual) написано:

Зняття штанів , чищення, заміна олії , повинно проходити кожні 50 годин експлуатації.

Lower-Leg-Service-Pike-22

А це близько 1000 км. пробігу. Зняття штанів це не повне розбирання вилки, і це мінімальне ТО, яке необхідно виконувати для продовження часу життя Вилки. А продовжити життя їй Ви зможете у кілька разів за дотримання мануалу.

Звичайно не обов'язково вважати Ваш пробіг за годинником або кілометражем.

Але Ви повинні приблизно розуміти періодичність обслуговування та для чого це необхідно.

Повне ТО вилки виробляється в середньому 1 раз на рік при середньому пробігу 3000-4000 км.

При повному ТО має змінюватися олія в демпфері та в штанах. Виделка повинна проходити чищення та заміну ремкомплекту .

Наші рекомендації щодо використання нової Вилки

У багатьох вилках у штанях залито так зване «обкатувальне» масло.

Його потрібно змінити в перший місяць використання, щоб надалі зменшити знос ніг, башенгів та інших деталей. А також перевірити штани всередині на наявність алюмінієвої стружки (її там не повинно бути), яка іноді трапляється при складанні виделок на заводі. Бувають не до кінця добиті вежі, що теж може призвести до люфту в штанах вилки. Загалом, досвідчений механік завжди зможе зрозуміти її стан. І виправити всі недоліки, якщо такі є.

Що Вас може очікувати, якщо Ви ігноруватимете посібник користувача до Вилки?

Через кілька місяців при середньому використанні, Виделка почне «тупити» — погано лякатиметься. Тому що під гумовий пильовик потрапило багато пилу. І цей абразив не дає ногам вилки добре ковзати у штанах. Крім цього, абразив починає дряпати покриття ноги.

Ще через деякий час пил доходить до верхніх башенгів і прилипає до них, роблячи з них наждачний папір.

Згодом пил потрапляє в масляний картридж і повітряну пружину (якщо вона є), продовжуючи прати всі деталі.

DSC_3181
протертий нижній демпфер від Rock Shox Reba 2010

Такий ремонт може коштувати понад половину вартості вилки. І цього результату в принципі можна досягти лише за 1 рік.

    Відгуків: 0 / Написати відгук
Написати відгук
Увага: HTML не підтримується. Використовуйте звичайний текст.
    Погано            Добре
0